Mačke, a ne reklame!
Priznajte, reklame vam idu na živce. Ponekad već i zaboravimo što se dogodilo u filmu dok dočekamo da se reklame završe i on opet započne. Ponekad dok se vozimo ili šećemo gradom imamo osjećaj da nas sa svih strana samo nagovaraju da kupujemo ovo i ono. Ne bi li bilo bolje da su umjesto reklama – mačke?
Slažete se? E, i mi se slažemo s tim! Srećom pa ima i još istomišljenika. Naime, u Londonu postoji aktivistička grupa nazvana CATS ili Citizens Advertising Takeover Service (u slobodnom prijevodu – Servis građana protiv reklama). Njezini članovi sve reklame koje se nalaze na stanicama podzemne željeznice pokušavaju zamijeniti – fotografijama i animacijama mačaka.
Najviše su se okomili na reklame na kojima su luksuzni brandovi te fotografije modela u kupaćim kostimima. Prvo će njih zamijeniti fotografijama mačaka jer se nadaju da će upravo one stvoriti smireniju i ugodniju atmosferu dok ljudi putuju željeznicom i razmišljaju o nečemu što im je doista bitno.
Njihova se akcija temelji na najnovijem istraživanju među ljudima koje je na svjetlost dana donijelo nepobitnu činjenicu – sreću nam donose iskustva, a ne konzumacija raznih proizvoda.
“Zar ne bi bilo predivno kada ne bismo morali brinuti o putovanju kojeg si ne možemo priuštiti, automobilu kojeg ne možemo kupiti ili tijelu kojeg zapravo nemamo i nikad ga nećemo imati? Zamislite svijet u kojem bi javni prostor djelovao tako da budete smireniji i samopouzdaniji!” rekao je glasnogovornik CATS-a, James Turner.
“Svjesni smo da je ovo pomalo blesav projekt, ali zamislite da ovo uspijemo napraviti u svim većim gradovima Velike Britanije, ali i svijeta! Ljudi bi zapravo na sve počeli drugačije gledati!“, zaključio je Turner.
Aktivisti kažu kako nisu protiv reklamiranja, ali zapravo žele ljudima otvoriti oči. Žele im pokazati kako bi svijet izgledao da reklame nisu namijenjene isključivo kupovanju stvari.
Iako je ovo prvi pokušaj da se mačkama bore protiv prevelike količine reklama, nije prvi pokušaj da se neki grad bori protiv previše reklamiranja. Prošle godine je francuski grad Grenoble zabranio reklamne panoe te ih zamijenio drvećem ili obavijestima važnim za zajednicu.
Kampanja je i na Kickstarteru na kojem se želi skupiti 23.000 funti kako bi se što više običnih reklama zamijenilo fotografijama mačaka.
Pogledajte službeni video kampanje: